پایان نامه و طرح های دانشجویی کارشناسی
تمام پروژه ها و پایان نامه ها از دانشگاه های معتبر تهیه شده است و با بالاترین دقت و کیفیت...

آخرین پست ها

خانه آبشار یا فالینگ واتر

خانه آبشار یا فالینگ واتر

معماری معاصر
قیمت:28000هزارتومان
طراحی دانشگاه

طراحی دانشگاه

طراحی معماری 5
قیمت:32000هزارتومان
کارآموزی

کارآموزی

کارآموزی معماری شش نمونه متنوع
قیمت:24000هزارتومان
موزه هنرهای معاصر شیراز

موزه هنرهای معاصر شیراز

پایان نامه دوره کارشناسی معماری
قیمت:78000هزارتومان
هتل چهار ستاره

هتل چهار ستاره

طراحی معماری
قیمت:68000هزارتومان

پایان نامه ها

روستا

آرشیو
 پلان خانه روستایی

پلان خانه روستایی

فایل به صورت dwg. می باشد

مدیریت و تشکیلات کارگاهی

آرشیو
ساختمان های پیش ساخته

ساختمان های پیش ساخته

فایل به صورت ppt. می باشد

آشنایی با بناهای تاریخی

آرشیو
مرمت خانه محسنی (بهبهان)

مرمت خانه محسنی (بهبهان)

فایل به صورت ppt. می باشد

دانلود پاورپوینت نقش نـــــــــــــور در معماری

  • 16:29

انسان،طبیعت،معماری

موضوع : نقش نـــــــــــــوردرمعماری

رابطه نور در معماری

ماده ، نور خاموش شده است …

وقتی که نور دست از نور بودنش بردارد ماده می شود.

در سکوت، تمایل بودن نهفته است

بودن برای بیان چیزی

در نور نیز تمایل بودن نهفته است

بودن برای خلق کردن چیزی

« معماری بازی هنرمندانه دقیق و خیره کننده مجموعه ای از اجسام ساخته شده در زیر نور است. چشمهای ما برای این آفریده شده اند که فرمها را زیر نور ببینیم: این سایه و روشنها هستند که فرمها را در مقابل ما برهنه می سازند. مکعب ، مخروط ، کره ، استوانه و هرم اولین فرمهایی هستند که نور آنها را به ما عرضه می کند. تصاویر آنها ، ناب ، ملموس و صریح هستند».

نور و اثر آن:

نور اولین شرط برای هر نوع ادراک بینایی است. در تاریکی مطلق ، ما نه فضا را میتوانیم ببینیم و نه فرم و رنگ را. اما نور تنها یک ضرورت فیزیکی نیست. بلکه ارزش روانشناختی آن یکی از مهمترین عوامل  زندگی انسانی در همة زمینه هاست.

 موریس لاپیدوس می گوید «انسانها مانند پشه هستند. هر کجا نوری باشد به سمت آن هجوم می برند بدون اینکه بدانند چرا. چه بخواهیم و چه نخواهیم به سمت روشنایی می رویم. نور، ما را به خود جذب می کند ».

 نور همیشه علاوه بر استفادة کاربرد  دارای ارزش نمادین نیز بوده است.

نور جزیی از ذات زندگی بوده و در بسیاری از فرهنگ ها نور ، یا خورشید ، به عنوان منبع نور ، عنصری خدایی محسوب می شده و آن را ارج می نهاده اند.

نور چیست:

 دانشمندان یونان قدیم با تاکید بر انتشار نور از یک منبع نورانی،معتقد بودند که نور از چشم نیز ساطع و خارج می شود. آنها همچنین اعتقاد به انتشار مستقیم نور داشتند. چرا که مشاهده می کردند سایه انسان یا هر چیز دیگری در جهت عکس منبع نور و در یک خط مستقیم تشکیل می شود. نور در خط مستقیم حرکت می کند با هر سطح صیقلی مثل آینه و...برخورد نماید،به زاویه ای برابر زاویه تابش منعکس می شود. از این خاصیت نور امروزه استفاده های زیادی درصنعت می شود.

نور احساس و معماری:

-چرا كاندينسكي صداي فلوت را به رنگ خاكستري درخشان نسبت مي دهد؟

 -خيابان در تاريك روشن سحر چه احساسهائي را مي تواند بر انگيزد؟

-چطور اين احساس ها در حضور هزاران هزار نوري كه از پائين ساختمان به نوك آن ميتابند و فضاي دهشتناك يك جنگل سنگي را پديد مي آورند تغيير مي كنند؟

-چرا مشاهدة سوسوي چراغ كلبه اي در دور دست ها اميد مي آفريند؟

-چگونه چهره مان تغيير مي كند هنگامي كه در پرتو نور مشعلي قرار مي گيرد؟

-چگونه لبخندي انعكاس تلالؤ نور بر سطح آب را تداعي ميكند؟

برای دانلود فایل روی لینک دانلود کلیک کنید.


قیمت : 24000 تومان

رمز فایل بعد از پرداخت و دریافت لینک محصول : ندارد
توجه : فایل در قالب پاورپوینت و 91 صحفه تکمیل و آماده تحویل می باشد.
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.

   
                                                                            

مجتمع فرهنگی

  • 19:40

طرح های معماری

موضوع : مجتمع فرهنگی

تعریف مجموعه فرهنگی

مجموعه فرهنگی مکانی فرهنگی فراغتی استدر زندگی امروزی که همگان دیگر فعالیتهای شغلی در محیطی ساختنی و شهری است می باشد. آرامش و استراحت جسم و جان بسیار ضروری است البته این حداقل رسیدگی به انسانها است در این راستا ترتیب و شکوفایی اندیشه ها و استعداد ها جایگاه ویژه ای دارد از این روست که مجموعه فرهنگی به منظور پرورش ذوق و استعداد افراد به خصوص جوانان و محلی برای تغذیه روانی شهروندان در محیطی هنری و همچنین توسعه و نشر ابعاد هنردر زندگی افراد و شناساندن ابعاد ابعاد گوناگون زندگی بنا می شود.

اهداف مجموعه فرهنگی

1.اهداف آموزشی

2.اهداف مذهبی

3.اهداف اطلاع رسانی

4.اهداف فرهنگی تجاری

5.اهداف فرهنگی فراغتی

1)نمایشگاه:  1): در دید مناسب باشد.     2): نزد کلاس ها باشد.

3): نور مناسب داشته باشد.         4): استفاده از شکستگی های دیوار و جانمای مناسب.

5): ورودی خوبی داشته باشد

2): کلاس های آموزشی:

  1): از نور مناسب برخوردار باشد.                   2): دید مناسبی داشته باشد.

 3): فضای مکث مناسبی داشته باشد.             4): تهویه مناسبی داشته باشد.

  5): نزدیک به درب ورودی اصلی نباشد.

3): آمفی تئاتر:

 1): جهت اجرای سه مبلمان فضای مناسبی داشته باشد.     2): شیب مناسبی داشته باشد.

 3): فضای سن مناسب باشد حداقل 12 متر        4): دارای درب خروجی اضطراری باشد.

       5): از لحاظ آکوستیک رعایت شده باشد.     

4): کتاب خانه:

 1): در جای خلوت باشد.    2): دارای نور طبیعی مناسب باشد.

3): دسترسی به مخزن کتاب مشکلی نداشته باشد.   4): نزدیک به سرویس ها باشد.

 5): نزدیک به بوفه باشد.

5):بوفه:

1): نزدیک به درب ورودی اصلی باشد.      2): نزدیک به نمایشگاه و کتابخانه باشد.

3): جانمایی مناسبی داشته باشد.            4): نور مناسبی داشته باشد.

5): دید مناسبی داشته باشد.        

6): سایت کامپیوتر:

 1): فضای کافی و مناسب داشته باشد.    2): از لحاظ چیدن مبلمان مناسب باشد.

 3): از نور طبیعی برخوردار نباشد.         4): از تهویه مناسبی برخوردار باشد.

7):نمازخانه:

1): جهت قبله مشخص باشد         2): استفاده از کفش داری

 3): نزدیک به سرویس ها باشد         4): وضو خانه کناسبی داشته باشد

 5): از نورگیری خوبی برخوردار باشد

8): سرویس:

 1): دور از دید باشد            2): در جهت قبله نباشد3  ): جداسازی دستشویی از سرویس      4):سرویس به اندازه کافی باشد5 ): از تحویه مناسبی برخوردار باشد  6): کف آن از شیب مناسبی بر خوردار باشد جهت شستشو

1- هدف طراحی معماری چیست؟

طراحی البته تابع یک گروه از عوامل و تأثیر است از جمله آیین رویدادهای شغلی فشارهای سیاسی و اجتماعی می باشد. این عوامل ممکن است بطور نیم هوشیارانه یا نیم مستقل عمل کرده یا به طریق مستقیم و شناخته شده طراح را به خطر می اندازد.

جهت رسیدگی به اصول پایه طراحی معماری و موجز باشد و در همان هنگام نیز مانع از مغروق شدن در مشکلات و کاهش علاقه خواننده گردد .

در رابطه با این سؤال لازم به توضیح است که طراحی خود به دو دسته تقسیم می شود که عبارتند از :

1-ادراک انسانی 2- اصول طراحی که هدف طراحی دست یافتن به این دو مقوله می شود برای دست یافتن به این دو هدف نیز باید طراحی طی شود.

1- ادراک انسانی: مشاهدات عمومی: که سعی در کشف جزئیات روانشناسی ادراک نیست بلکه تقریباٌ بیان نکات کوچکی که دخالت مستقیم در عمل طراحی دارند از راه غیر فنی می باشد . درک اشکال: درک یک شکل بر پایه سه کیفیت  نیمرخ، عمومی شی، سطح شی در زمینه آن استوار است. تقارن و تعادل: توجه به دریافت اشیاء در یک نسبت متقارن جالبی است.

2-اصول طراحی: خصوصیات احساسی: با بررسی کوتاه درک اولیه انسان به نظر می رسد که تحلیل طرح را باید با طبقه بندب جنبه احساسات می باشد. توالی و ترتیب نقشه کشی: توالی و ترتیب نقشه کشی در ابتدا با تعیین و ترتیب قسمتها و گروه سازی فرم با شکل های فضایی در یک ترتیب وابسته به تسلسل متغیر ارتباط دارد . در کل ایجاد فضایی یکنواخت در بنایی باشد که با توجه به شرایط محیطی و اقلیمی مورد نظر یابد در نظر گرفته شود.

2-طراحی معماری چیست؟

شاید در آغاز لازم است بگوئیم طراح ملزم به خلق محیطی است که به طور جالب و با قواعد طبیعی برای شرایط داده شده مطابقت داشته باشد . بیان این مقصود پی بردن به آشنایی حقیقت بینایه طراحی است آشنایی کاربر پایه تفسیر معقول برنامه آشکار خواسته ها بیان می گردد اظهار کل بیان به طوری باید باشد که فوراً پذیرفته گردد. اما یک طراح کار حقیقی تهیه برنامه خواسته ها و تعبیه دستورات و فرمولی کردن بیان زیبا را چگونه می توان انجام دهد.

سرانجام تخصص و احتیاجات جهت مشاورت فنی، ارزش یک معمار تا آنجا که تخصص متناسب کننده طرح باشد، باقی می ماند. عوامل متعددی مثل آب و هوا توسعه صنایع که همیشه سریعتر است سرعت اختصاصی سازی، ارتباط بین شغل حقیقی و روشهای متغیر کارآموزی مختلف که در دانشگاه ها موجود می باشد باعث بسیار ساده کردن وضعیت شده است.

طراحی خلق محیطی است که به طور جالب و قواعد طبیعی برای شرایط داده شده مطابقت داشته باشد و خلق ایم محیط به عهده طراح می باشد . بیان این مقصود پی بردن به آشناییحقیقت طراحی است آشنایی که بر پایه تغییر معقول برنامه آشکار بیان می شود.

اعتبار یک طراح و قوانین سنتی در صنایع ساختمانی مسئله ای شده است به نظرمی رسد تعداد طراحان با تجربه با مقایسه با احتیاجات ظاهری خدمات طراحیشان کامل بوده ولی به نقطه اشباع رسیده است.

در طراحی معماری و در کل در طراحی عوامل مختلفی مانند آب و هوا، میزان توسعه صنایع و امکانات قابل دسترسی و صرف هزینه های مورد نیاز دخالت دارد .

عوامل شخصی مختلفی بر کار طراح دخالت دارند که آنها نیز عبارتند از بین میزان کارآموزی و دقت طراح بستگی دارد .

رستورانها

رستورانها باید طوری طراحی شود تا ارتفاع نشستنهای گوناگون مهمانان فراهم و میز باشد مثلا میز دو یا چهار نفری را به هم بچسبانیم و جای  6و8 و10نفر تهیه شود . در طراحی رستوران نوع محیط مهم است که شامل روشنایی و تزئینات هم باشد فضاهای بزرگ باید با محوطه های کوچکتر و خودمانی تقسیم شود این کار به وسیله تغزیه ای تزئین شده با ارتفاع های متفاوت مقدور می باشد

رستورانهای ویژه

تخصیص فضا برای این رستوران بسیار متفاوت است فضای پخت غذا که در دید مشتریان خواهد بود.

رستورانهای سنتی

به نوعی رستوران فضای لازم برای هر نفر معادل 3/11 الی 9/1 متر مربع باید در نظر گرفته شود برای میز تزئینی و غذاهای شعله دار و صندلی های بزرگ و راحت و قرار دادن میز به فاصله چشمگیر باید فضا منظور شود.

اندازه میز

بر حسب نوع رستوران اندازه میزها متفاوت است حداقل میز برای کافه از این قرار است ، میز دو نفری 600×600 هرم و چهار نفری 600×1100 هرم خواهد بود

آشپزخانه و ظرفشویها

بهتر است آشپزخانه و رستوران همسطح باشد و فضای آشپزخانه به بخش خدماتی ، نیم پخت ، سرخ کردن ، کباب کردن سس و سبزیجات و گوشتهای سرد ، سالاد ، ماهی و ترشیجات و به بخش شستشوی ظرف تقسیم شود.

کتابخانه

بیرون دادن کتاب به صورت امانت برای عموم مردم به بزرگسالان و نوجوانان و فراهم نمودن کتب مراجعات کلی روان و جاری در انگلستان این است که به تأسیس کتابخانه مرکزی در شعب در شهرستانها بپدازد و در روستا ها برای در دسترس قرار دادن کتاب به وسیله کتابخانه های متحرک عمل نماید . کتابخانه عمدتا برای مراجعات پژوهشهای علمی تأسیس شده و تدریجاً به وسعت کارش افزوده می شود .

کتابخانه:

زیر فضاها: مخزن، سالن قرائت ، پذیرش ، برگردان ، انبار کتاب ، دفتر مدریت ، سرویس بهداشتی ، آبدارخانه                   

1برگردان   2آبدارخانه   3سرویس4  سالن قرائت      5پذیرش 6 ورودی7  مخزن کتاب8  انبار   9مدیریت
موزه و نمایشگاه:

زیر فضاها: پذیرش ، سالن موزه ، سالن نمایشگاه ، آرشیو ، انبار ، سرویس بهداشتی

1 آرشیو  2موزه3  پذیرش  4ورودی  5نمایشگاه  6سرویس7  انبار

فایل حاوی :

1 : سایت پلان محل مورد نظر در طرح تفضیلی شهر شیراز
2 : کروکی زمین مورد نظر
3 : پلان همکف،طبقه اول و دوم و سوم
4 : برش A-A و برش B-B
5 : نمای چهار طرف
6 : عکس های زمین طبیعی
7 : عکس از گوگل (مشخص کردن سایت پلان،زمین وضع موجود و مسیر دسترسی)

برای دانلود فایل روی لینک دانلود کلیک کنید.


قیمت : 45000 تومان

رمز فایل بعد از پرداخت و دریافت لینک محصول : ندارد
توجه : فایل در قالب اتوکد،عکس،و فایل سه بعدی تکمیل و آماده تحویل می باشد.
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.

   دانلود فایل با لینک مستقیم
                                              پایان نامه و طرح های دانشجویی

انسان،طبیعت و معماری

آرشیو
 انسان،طبیعت و معماری

انسان،طبیعت و معماری

انسان،طبیعت و معماری

آسمانخراش تایپه 101

آسمانخراش تایپه 101

واژه ايي به نام "بيونيک" از ترکيب دو لغت "بيولوژي" و "تکنيک" به معناي زيستار شناختي.

معماری دیجیتال

معماری دیجیتال

امروزه با استفاده از فضای دیجیتالی به خوبی می‌توان تمام جزئیات تصور شده یك طرح را .

گنبد رایشتاک

گنبد رایشتاک

این معماری ، معماری هماهنگ با طبیعت است.

معماری بیونیک

معماری بیونیک

عنکبوت ها با طراحی و بافتن ریسمان هایی که به استحکام پولاد هستند

آشنایی با بناهای تاریخی

آرشیو
آشنایی با بناهای تاریخی

آشنایی با بناهای تاریخی

آشنایی با بناهای تاریخی

مرمت خانه پروفسور عدل

مرمت خانه پروفسور عدل

این بنا براساس متن کتیبه سر در آن در سال 1310 ه.ش بنا شده است.

مسجد شاه مشهد

مسجد شاه مشهد

گنبد بنا از بیرون به صورت پیازی نوک تیز بر روی گردنی مرتفع قرار دارد.

خانه محسنی ( بهبهان )

خانه محسنی ( بهبهان )

شهرستان بهبهان با وسعتي معادل 3195 كيلومتر مربع، در جنوب شرقي استان خوزستان .

مرمت خانه سنایی

مرمت خانه سنایی

شهرستان اردکان یکی از شهرستانهای استان یزد در مرکز ایران است

تنظیم شرایط محیطی

آرشیو
تنظیم شرایط محیطی

تنظیم شرایط محیطی

تنظیم شرایط محیطی

 معماری همساز با اقلیم سرد

معماری همساز با اقلیم سرد

شرایط اسایش انسان از دیدگاه اقلیمی چهار عنصر : دما، رطوبت، باد و تابش

اصول طراحی اقلیمی

اصول طراحی اقلیمی

اصول طراحی اقلیمی

مجموعه فرهنگی ژان ماری تجیبائو

مجموعه فرهنگی ژان ماری تجیبائو

زنده نگه داشتن یاد ژان ماریو

عنوان مطلب

عنوان مطلب مورد نظر در اینجا قرار می گیرد

بخشی از مطلب مورد نظر برای معرفی در اینجا قرار می گیرد

روش های طراحی و تولیدات صنعتی

آرشیو
روش های طراحی تولیدات صنعتی

روش های طراحی تولیدات صنعتی

روش های طراحی تولیدات صنعتی

سيستم LSF

سيستم LSF

این سیستم که شباهت زیادی به روش های ساخت ساختمان های چوبی دارد

دیوار ساندویچ پانل

آشنایی با المانهای ساندویچ پانل

صفحات ساندویچی ( 3D ) از یک لایه پلی استایرن به ضخامت حداقل 4 سانتیمتر و دو

عنوان مطلب

عنوان مطلب مورد نظر در اینجا قرار می گیرد

بخشی از مطلب مورد نظر برای معرفی در اینجا قرار می گیرد

عنوان مطلب

عنوان مطلب مورد نظر در اینجا قرار می گیرد

بخشی از مطلب مورد نظر برای معرفی در اینجا قرار می گیرد

مدیریت و تشکیلات کارگاهی

آرشیو
مدیریت و تشکیلات کارگاهی

مدیریت و تشکیلات کارگاهی

مدیریت و تشکیلات کارگاهی

 انواع سقف

انواع سقف

تجربه نشان داده ،تير آهنهاي بين طاق آجري در هنگام زلزله از هم دور شده و باعث فرو.

سرسره فرار

سرسره فرار ( تونل نجات )

از نظر هزينه بسيار مناسب تر از پله فلزي مي باشد

سقف هاي عرشه فلزي

سقف هاي عرشه فلزي

ورق‌ها با لوازم نصب و برشگیرهای مخصوص و گالوانیزه بر روی تیرها و پل های فلزی

سقف یوبوت

سقف یوبوت

این سقف که به عنوان سبک ترین سقف معرفی شده که در ان از مصالح پلاستیکی

تحلیل فضای شهری

آرشیو
تحلیل فضای شهری

تحلیل فضای شهری

تحلیل فضای شهری

تجدید ساختار مراکز ارزشمند تاریخی

تجدید ساختار مراکز ارزشمند تاریخی

آستانه مقدس در مركز تاريخي قم آستانه مقدس در مركز تاريخي قم

تحلیل و آنالیز مجتمع تجاری تیراژه

تحلیل و آنالیز مجتمع تجاری تیراژه

هرشبکه ای که خرید و فروش کالاها و خدمات در آن انجام پذیرد بازار نامیده می شود.

تحلیل خیابان فرمانداری

تحلیل خیابان فرمانداری

آشنایی با فضاهای شهری و دانش طراحی شهری

عنوان مطلب

عنوان مطلب مورد نظر در اینجا قرار می گیرد

بخشی از مطلب مورد نظر برای معرفی در اینجا قرار می گیرد

مطالب محبوب

پربازدیدترین مطالب

پایان نامه و طرح های دانشجویی کارشناسی

پایان نامه و طرح های دانشجویی کارشناسی

تمام پروژه ها و پایان نامه ها از دانشگاه های معتبر تهیه شده است و با بالاترین دقت و کیفیت...